Monday, July 16, 2007

Dah rasa cam bangsat...

Tadi aku jumpa budak company nih yang dah pindah ke company lain... so aku so call risik-risik... sama ada comp. tuh ok ker atau tidak... yer laarr mana tahu aku dapat kat situ plak.. so aku boleh aaa.. pilih nak ker atau pun tidak...
Aku tertarik dengan statement dia dan aku rasa akan menjadi statement yang akan aku pegang teguh... sampai bila-bila...
Dia kata...
"Ala Kak Ungku... kita kerja makan gaji nih sama jer... mana-mana company pun sama," dengan loghat Penang yang amat pekat
"Dia kira cam nih Kak ungku... senang cerita no... first hingga 3 / 4 bulan cam sial, 4 hingga 6 bulan ok, 6 bulan hingga setahun boleh adapt kira cam dah boleh masuk ... setahun hingga 1 tahun setengah atau dua tahun kita rasa syiok sangat... you know, best seronok.. tapi lebih dari dua tahun, cam bangsat... " dia senyum jer dan terus blah tinggalkan aku terkebil-kebil ...
Perghhh... memang betul ... aku setuju betul ngan dia... tanpa ragu-ragu aku anggukkepala..
so aku sekarang nih tengah dalam keadaan... amat syiok dan rasa cam bangsat jugak....

1 comment:

Farhi Rosley said...

gagaga, saper bg statement tuh? Si Saufi ka? gagagaga.. boleh digunapakai merata2 kan. gagagaga...