Friday, July 27, 2007

Dia buat hal lagi...

Arghhhhh... tension... dia buat hal lagi....masuk nih entah berapa kali... berpa puluh kali aku stranded kat LRT ...
"Maaf.. train mengalami masalah gangguan technical... bla bla bla..."
Berbulu telinga aku dengar... balik-balik gangguan technical balik balik gangguan technical... aku nih dah mengalami mesalah gangguan mentel dah nih dengan LRT... aku betul-betul tak paham.. napa masalah-masalah cam nih timbul... kalau kat over sea nih dah tentu kena bakar... macam kat mana hek.. hmm kat, Argentina, South African habis di terbalikkan stesen LRT tuh... baru aa... dia orang buat betul-betul.. maintenace semua dijaga dengan betul... kalau sekadar complain belakang cam aku nih ermmm hampeh... complain depan-depan pun tak layan...
Sorry.. aku memang sedang mengalami gangguan mentel kalau setiap kali LRT rosak... aku memang tension...
Semalam aku turun awal jugak ...5:30pm jer aku dah cabut... sebab parents aku ada kat rumah so, konon nak jadi anak solehah ..meraikan parents aku datang ke rumah... bila aku turun aku tengok dah ramai orang beratur... confirm... memang LRT rosak lagi... memula aku ok lagi tapi bila dah lebih kurang 20 minit tunggu, tahap kesabaran aku dah sampai ke kemuncak... aku tak boleh tahan... aku semakin hangat ... panas... bengang.. dan semua benda-benda yang tak berapa baik keluar dari mulut aku dan aku rasa semua jenis binatang aku sebut.. nak ikutkan semua jenis binatang dalam bahtera nabi Noh .. lengkap tak tinggal sekor pun... tetiba fikiran aku menerawang... aku terpaksa layan perasaan marah aku ... kalaulah aku boleh bertukar.. transform... ermmm... transformers pasti akan aku hancurkan LRT kat bawah tuh biar puas hati... aku pecah-pecahkan kaunter nih... geram... panas dan aku dah agak dah kalu kes-kes panas cam nih pasti ... pasti ....aku turning green.. hijau... Hulk... yeah... kalau aku jadi hulk aku tolak jer LRT tuh biar jalan.. dan sudah pasti semua orang tepuk tangan.. suka... akulah penyelamat dunia.. jadi superman... tak superwomen... atau power puff girl.. aku rasa pasti ini kerja Mojojo yang jahat itu... atau hero paling bodo pun aku jadi cicak women... errmmm tak-tak..aku rasa adalah lebih baik aku jadi Doraemon... satu-satu binatang yang ada akal...kalau aku jadi Doraemon aku akan wujudkan alat pengganti LRT dimana aku boleh balik cepat....apa-apa aja... dengan beg napsack aku nih aku akan cari apa-apa sahaja barang ajaib yang boleh mengubah keadaan sekarang...
Arghh... tak jadi... aku dah tak sanggup layan persaan angan-angan aku lagi dah... aku akur... aku kalah... My blood dah goes upstairs... hangin aku... dah 1/2 jam dah aku kat situ... tidak... aku dah tak boleh tahan dah... nak-nak aku puasa hari nih... nih dah 50 minit... aku bengang.. Bangang punya LRT.." dengus aku...
Aku pelik, bukan sekali dua dia buat hal .. banyak kali... apa masalah sebenarnya... tolong laarrr Tuan Menteri kita ... tolong selesaikan masalah rakyat... lepas harga minyak naik hari tuh.. kerajaan berjanji nak memperbaiki system pengangkutan awam kita... dan aku adalah salah seorang yang terpaksa dan dipaksa percaya ... dan hasilnya setiap kali hujan atau lebih tepat every month mesti ada hari hari yang aku terpaksa bersabar dan aku terpaksa uji tahap keimanan. aku...nak kata tak cukup budget aku rasa dengan tiket LRT nih Rapid KL dah boleh beli berpuluh-puluh LRT baru.. aku fed up...arghhh.. tension...
Dah laahhh... aku malas nak membebel lagi... sebab nanti aku pulak kena tangkap cam Tengku Petra ... zrasss... sendiri pikir... sendiri mau hengat... tepuk dada... (sakit larrr... bodo)
Pukul 6:30 baru boleh naik LRT... sampai kat Bukit Jalil kena drive plak.. aku terpaksa lalu tol dan bayar pulak 2.20 sebab nak cepat sampai kat rumah duit lagi.... adush...berapa banyak yang dia orang kebas duit aku kali nih dan harapan untuk berbuka puasa kat rumah hancuzzz...
Setiba kat rumah sejuk sikit tengok anak-anak aku sambut dengan bapaknya sekali... tapi still panas kat dalam...
"Dah berbuka...?" tanya dia orang semua.
"Dah... korek hidung jer dalam kereta tadi... " jawab aku hangin....

No comments: