Tuesday, March 3, 2009

Geng Pengembaraan


Aku lupa plak nak story pasal citer Grng Pengembaraan - Upin dan Ipin... anak aku siap tunggu tarikh dia launched kat wayang.. first week tuh kita org mencuba nasib untuk gi tengok kat Alamanda.. sekali full.. nal beratur pun giler panjang... pas tuh hubby aku drive terus ke IOI Mall Puchong.. beratur beratur sampai sampai full jugak...

Kita orang frust... anak aku lagi laa frust.. so.. janji nak gi tengok second week.. on Friday kita org cuba booked online tapi failed jugak... sebab booked online penuh... jadik pegi aaa.. beratur.. alhamdullilah ada tempat jugak .. tapi tempat duduk tak boleh pilih sebab tempat yg best penuh...

Ok bagi sinopsis sikit laa...

Citer dia start ngan bila ada kejadian yang mengganggu ketenteraman penduduk Kg Durian Runtuh. Orang kampung kat situ sibuk laa bercerita pasal kewujudan makhluk yg menggerunkan di waktu malam, iaitu hantu Durian… dan apa yg terkejutnya.. Atuk si Badrul nih masuk TV citer pasal hantu durian.. watak atuk masa di temuramah oleh pemberita best giler .. kelakar... nampak macam atuk memang tak pernah masuk TV.. memang real ... namun tiada siapa yang berani menyingkap kebenaran citer atuk nih..…

Badrol cucu Tok Dalang dan Lim rakan Badrol, yg pada asalnyer pulang utk bercuti di kampung, secara tak sengaja tlh terjerumus ke dlm misteri tersebut bersama rakan-rakan baru mereka Rajoo, Upin, Ipin dan Kak Ros. Masa nih banyak laa aksi aksi yang mencemaskan... lu org gi tengok sendiri laa ... sebab masa nih aku berani cakap sokong aa sikit citer nih.. (kalau citer Melayu lain .. gua tak galakkan sebab memang cam tak payah tengok aa.. buat rugi korang jerk)








Pas tuh seekor haiwan pelik , yg x diketahui asal-usulnya, cakap pun pelik jugak .. tapi cute heheh... haiwan tuh tetiba berkawan dengan Rajoo dan membawa mereka semua tuh ke suatu pengembaraan, jauh ke dalam hutan..jumpa macam macam...maka dengan itu bermulalah pengembaraan Geng yg penuh mistik tuh...

Tapi aku nak komen sikit aa.. aku rasa cerita dia tuh tak berapa sesuai di tonton oleh kanak kanak.. target market dia terlalu besar... terlalu luas... pada asal kan citer tuh citer kartun... untuk budak budak.. tetiba aku rasa ada unsur ganas dan menyeramkan.. budak yg buat citer nih.. terlalu layan imiginasi dia yg terover tuh dan aku rasa dia sendiri pun tak boleh nak control imaginasi dia tuh sampai dia lupa target market sebenar dia adalah kanak kanak...

sepatutnya citer dia enjoyable .. budak budak suka tengok.. dan mak bapak pun tak boring ... contoh citer kanak kanak dan org dewasa boleh tengok ialah cam citer boltz..bed time story ...

tapi aku still bagi credit kat dia org.. citer memang best ... memang menjadik .. side effect best ... cuma maybe dia boleh ubah babak babak yang menakutkan dan sedikit ganas tuh.. aku rasa tak berapa sesuai.. tuh pandangan aku jerkk... panjang laa pulak comment aku nih...

So pada sesapa yang belum tengok lagi pegi aa tengok.. koramg tak kan nyesal punya ...

No comments: