Tuesday, March 10, 2009

PPSMI - tak habis lagi...

Tadi masa aku tengah baca baca pasal PPSMI nih aku jumpa satu blog yang memang aku rasa bagus untuk mengetahui dengan lebih lanjut kenapa pakar pakar bahasa dan sasterwan sasterawan negara memeng tidak mahu menyokong langsung Pengajaran Sains dan Mathematics dalam bahasa Inggeris nih... blog Faisal Tehrani .. banyak jugak ilmu yang dapat bila baca blog dari salah seorang penulis negara nih...

Faisal Tehrani (click kat sini)

dan apa yang aku kagum ialah menurut blogger-blogger tuh lagi setelah 6 tahun ahli ahli akademik telah berhempas pulah melakukan kajian yang mendalam tentang kes ini .. dan ini jawapan mereka... kenapa Datuk Hishamuddin sendiri tidak berusaha untuk mengishtiharkan kejayaan kajian ini...


1. Kajian Akademik

2.
Profesor Shaharir Md. Zain

3.
Bahasa Melayu untuk Sains, Matematik tetap realistik

4.
Profesor-Profesor Melayu dalam Bidang Sains yang Menentang PPSMI

5.
Kosmologi Bahasa

6. Menjawab Gabungan Pro PPSMI.

Mungkin dengan adanya link link (yang aku cut and paste dari blog Faisal Tehrani - sorry bro gua cut and paste tak mintak permission dulu.. tapi nih untuk kepentingan bersama) dapat memperjelaskan pada kita apa yang sebenarnya berlaku... Ye laaa.. maksud aku kita nih sememangnya perlu mengambil buah fikiran dan pandangan dari mereka mereka yang sememangnya expert dalam bidang masing masing... jangan hantan kromo jer ...
Orang kata kalau nak repair kereta jangan pergi kedai basikal .... jadiknya.. lu pikir laa sendiri...

No comments: