Monday, March 16, 2009

Rambo 4



Pergh.. carik punya carik movies apa yang hubby dah download ... terpasang laaa Rambo.. aku ingatkan Rambo yang dulu dulu.. sebab aku rasa macam aku just nak layan tengok apa apa movie soo.. aku tak kisah laa citer apa sekali pun... aku pun nak layan jer laa .. sekali aku tengok rupanya Rambo 4.

Huishhh.. Rambo 4 nih memang ganazzz... giler punya lasak.. aksi aksi dia memang menggerunkan... walaupun as usual Rambo cool jerk.. tapi special effect dia dengan semua darah darah yang terpancut.. otak bersepai.. kaki tangan ... putus.. kudung.. darah dan daging serta tulang tulang yang nampak bertaburan dan berterbangan... dan mayat mayat bergelimpangan.. mayat mayat busuk yang dihurungi lalat.. dan jugak mayat mayat yang sememangnya sudah tak berupa manusia..itu yang buat aku rasa cam nak kalah jugak tengok citer nih.. kat akhir rancangan citer nih aku memang pening.. agaknya tengok banyak sangat kejadian kejadian ngeri.. pembunuhan pembunuhan brutal .. rasa nak muntah pun ada dengan darah darah yang terlalu banyak .... tapi still mata aku tak boleh nak lari dari screen computer tuh... tapi this movie memang excellent.. aku bagi straight 10 bintang... memang menjadik...


Sipnosis sikit..

Filem nih dimulakan dengan siaran siaran berita yang menceritakan tentang crisis yang berlaku di Burma (Myanmar) tawanan tawanan Burma yang di seksa dengan mengarahkan mereka berlari ke dalam sawah yang telah di letakkan bom bom oleh askar askar Myanmar.. sapa yang terpijak bom tuh akan meletup .. Ketua military tu ialah Major Pa Tee

Sementara tuh di suatu slot lain.. Rambo - former US soldier yang masih lagi tinggal di Thailand dan berkerja sebagai penangkap ular telah di datangi dengan sekumpulan missionaries yang inginkan khidmat Rambo untuk membawa mereka ke satu kampung di perbatasan Burma dan Thailand. Dimana kawasan itu adalah kawasan perang.

Pada awalnya Rambo menolak, tapi bila Sarah pujuk dan menjelaskan yang tujuan mereka ke sana untuk betul betul membantu penduduk kat sana dengan memberi rawatan kesihatan , makanan dan lain lain... Rambo pun agree.

Dalam perjalanan ke kampung tuh.. perahu mereka ditahan oleh lanun lanun.. mereka (lanun) tuh mintak ditukarkan dengan Sarah sekiranya mereka mahu meneruskan perjalanan mereka.... dan seperti biasa Rambo pun beraksi dengan coolnya.. pergh.. darah tersembur.. memang ganaz.. dan pembunuhan tuh memang brutal..



Setelah seminggu missionaries tu kat sana .. tiba tiba mereka diserang oleh military Burma.. yang diketuai oleh Major Pa Tee. 2 dari missionaries tuh dibunuh dengan kejam sementara yang lain lain tuh diculik dan hampir seluruh kampung itu dibakar dan dipenuhi dengan mayat mayat yang memang teruk gila.. darah di mana mana sahaja..

Kemudian Rambo didatangi sekali lagi oleh ketua missionaries tuh untuk membantu menjejaki missionaries tadi. Sebab sepaptutnya mereka sudah pulang selepas 2 minggu. Sekali lagi .. pada awalnya Rambo tidak mahu membantu kerana dia tahu apa yang sebenarnya berlaku. Oleh kerana naluri askar dia masih lagi dalam diri dia. Rambo akhirnya bersiap sedia untuk membantu misi menyelamatkan missionaries tadi... dan kata kata we life for nothing but died for something dan satu lagi ayat dia... When you're pushed… Killing's as easy as breathing ini lah yang merangsang seluruh urat saraf Rambo untuk aktif semula menyelamatkan orang lain...

Rambo dan beberapa askar USA telah pergi ketempat kejadian.. dan apa yang mereka jumpai ialah mayat mayat busuk yang dibunuh secara kejam bergelimpangan di sana sini... Mereka kemudian bertekad untuk mencari balik missionaries yang di culik oleh puak military Myanmar.



Mereka kemudian menghijack satu dari pada track Military tadi dan dapat masuk ke dalam kawasan military Mynamar... berjaya tak Rambo dan askar askar US nih menyelamatkan missionaries tadi... heheh korang kena tengok sendiri.. aksi aksi masa Rambo dan military nih berperang lagi hebat... dengan effect bom.. machine gun.. dengan dia orang punya sniperyang super hebat.. memang buat aku tak senang duduk.. rasa macam nak join jer berperang masa tuh..




Tapi terus terang cakap.. cerita nih sememangnya tidak layak ditonton oleh kanak kanak.. ibu-ibu mengandung dan sesiapa yang berjiwa sentimental.. nanti lu orang pengsan...

No comments: